torsdag 10 april 2014

Emmaljunga Classic Sport

I förrgår sålde jag Didriks pansarvagn. Den var rätt sliten i chassit och nu när det blir vår/sommar/höst så använder vi den inte speciellt mycket. Vi köpte den för 1700:- och jag sålde den för 1500:-. Det känner jag mig väldigt nöjd med, dels med tanke på hur mycket vi har använt den och dels med tanke på hur mycket mer sliten den var nu än när vi köpte den.

Jag kommer sakna vagnen, den är helt underbar att köra på vintern och att promenera med. Men i och med att chassit började bli slitet och att Didrik blir tyngre och tyngre så var den mest bara jobbig att köra. Men om vi får ett till barn vill jag nog ha en sån vagn igen, fast en mycket nyare. Dock tror jag aldrig att jag kommer köpa en ny vagn igen. Barnvagnar och bilar verkar ha ungefär samma värdeminskning de första åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar