tisdag 1 april 2014

Dagens Didrik 1/4

Halleluja,  Didrik sov 12 timmar i sträck inatt,  visserligen en del av natten i vår säng,  men det kan vi ju överleva. Jag gick upp kl 6 som vanligt och cyklade till jobbet. Kl 7:30 fick jag ett sms från Marcus där han skrev att de precis hade vaknat.

Didrik och Marcus har varit på Leklandet Delfinen idag tillsammans med Christoffer och Asta. De hade haft jättekul. Didrik somnade i cykelsitsen på vägen hem, och sov 20 minuter.  Det var allt han sov idag. Jag slutade i bra tid idag och var hemma vid 16. Då var Didriks farmor här och lekte med honom under tiden Marcus fixade med trappen.

Jag försökte springa ikväll igen, men det gick inte, trots att jag hade ett knäskydd. Så himla besviken blir jag. Jag längtar så mycket efter att springa.

Didrik har varit väldigt trött ikväll, men när mormor och morfar kom och hälsade på piggnade han till. Och sen badade han och det var som vanligt jätteroligt. Det roligaste idag var att dricka vatten ur bägare som han hade slängt ner i badkaret.  Något annat som är väldigt roligt just nu är att slänga ner allt möjligt ned för trappen; skor, pipmuggar, leksaker, tidningar,  ja allt han får tag på åker ner i källaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar