lördag 5 april 2014

Dagens Didrik 5/4

Didrik sov nästan 12 timmar inatt igen, men tyvärr en del i vår säng. Och trots att han sover så är han som en propeller. Han viftar, sparkas, nyps och drar mig i håret. Jag var väldigt trött när vi klev upp strax efter 7. Jag har varit väldigt seg hela dagen. Det har dock inte Marcus varit, han har fått massa gjort. Jag har bara handlat och slipat på trappen, medans Marcus har byggt två grindar, en till oss och en till vår granne Hanna, spacklat i trappen, lagat mat och ritat på vår nya altan.

På eftermiddagen var jag och Didrik ute tillsammans med Marcus. Vi lekte lite med Hanna och Leo. De är så söta tillsammans våra killar.

Ikväll blev det kyckling till middag, som Marcus improviserade ihop, och Didrik älskade det :-)

Didrik har blivit väldigt duktig på att hjälpa till att plocka ihop saker. Och ibland lyssnar han verkligen på vad vi säger. Det är ju så roligt när man ger honom en sak och säger att han ska ge den till pappa och att han sen faktiskt gör det också :-) Han gillar mer och mer att dansa. Favoritlåten är verkligen Aviccis Hey Brother. Då gungar han extra mycket i knäna :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar