torsdag 3 april 2014

Dagens Didrik 3/4

Idag har jag varit föräldraledig och Marcus har jobbat. Jag sov till 8, då hade jag sovit 10 timmar, Gud så skönt det var.

Jag hämtade Didrik hos mamma och pappa klockan 9:30. Han hade inte sovit lika bra inatt. Han hade vaknat 5:15, varit vaken, men legat i deras säng i en timme och sen sovit en timme till. Jag och Didrik gick till öppna förskolan på Brynäs. Vi hade bestämt träff med Asta och Christoffer. Barnen busade och lekte och jag och Christoffer umgicks. Barnen åt lunch där och planen var att de skulle somna när vi promenerade hem. Didrik kämpade emot i 40 minuter, men till slut somnade han. Dock sov han bara 35 minuter och det räcker inte så det har varit lite gnälligt ikväll. 

Mamma och pappa har varit här och städat och fixat i trädgården. Jag och Didrik har också varit ute i trädgården. Didrik vill mest klättra i trappen upp till altanen eller i en annan trapp som vi har på tomten. Det är lite jobbigt att man måste passa honom hela tiden. Det går inte att få något gjort alls. Pappa köpte en påskprestent till Didrik och en till mig och Marcus idag. Didrik fick en liten skottkärra och jag och Marcus fick en ordentlig kratta. Vi måste verkligen ta tag i vår trädgård, bestämma hur vi ska ha det i den. Som det är nu är det alldeles för mycket blommor och rabatter. 

Didrik har utvecklat ett helt nytt språk de senaste dagarna. Han pratar jättemycket och det kommer nya ljud hela tiden. Det låter nästan som att han gurglar. Det är så himla gulligt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar