söndag 20 april 2014

Dagens Didrik 19/4

Dagen började jättebra, men höll på att sluta i katastrof.

På förmiddagen gjorde jag och Didrik en liten utflykt tillsammans med de vi var hos igår. Vi promenerade till en lekpark. Barnen lekte och vi umgicks i solskenet.

På eftermiddagen började jag baka egna hamburgerbröd (Marcus påhitt :-)) Didrik var jätteintresserad, speciellt av Assistenten som snurrade runt med degen i. Jag lyfte upp honom så att han skulle få se degen och på en halv sekund hade han stuckit in sin lilla hand i Assistenten och den fastnade mellan den snurrande segskålen och själva motorn. Jag fick panik, men lyckades iallafall rycka ur sladden och maskinen stannade. Jag skrek och Didrik skrek och hans lilla hand satt fast. Som tur var var Marcus hemma och han behöll lugnet och snurrade skålen baklänges. Didriks hand lossnade, men var blå och lite platt. Vi kylde ner den med en påse frysta grönsaker. Det blåa försvann ganska fort och det platta byttes ut mot en liten svullnad. Från början var vi säkra på att vi skulle åka till akuten, men Didrik lugnade sig rätt fort och vi märkte att han kunde använda handen som vanligt. Vi ringde och rådfrågade 1177, men de tyckte inte att vi behövde åka in. 

Jag har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv och jag har definitivt aldrig känt mig som en sån dålig mamma. Nu vet jag att jag inte är den som håller mig lugn när det händer nåt sånt här, men det är definitivt Marcus. 

Resten av eftermiddagen och kvällen ville jag inte riktigt släppa Didrik. Usch vad illa det kunde ha gått!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar