lördag 23 mars 2013

Gud som haver barnen kär

Idag har vår älskade Didrik blivit döpt. Jag hade en plan i mitt huvud om hur dagen skulle vara och precis så blev det :-) Didrik sov bra inatt; var bara vaken kl 3:40 för att äta. Sen vaknade han kl 7:40 och var på jättebra humör. Vi myste och åt frukost. Sen somnade Didrik ute i vagnen kl 9:30. Han sov ända tills vi kom till kyrkan vid 11:30. Där gav jag honom mat och sen satte vi på honom dopklänningen, som för övrigt är en släktklenod från min sida. Den är 70 år gammal och både jag och min mamma, bland andra, har haft den.

Dopcermonin började kl 12:00 i Bomhus Kyrka. Didrik skötte sig galant :-) Och han var så fin i dopklänningen! Marcus bar honom. Och jag, Marcus och Didriks gudfar Christoffer läste varsin vers. Didriks gudmor Alexandra kunde tyvärr inte vara med i kyrkan p.g.a. sjukdom, men vi tänkte på henne hela tiden <3 att="" barnen="" du="" gud="" haver="" ingen="" k="" kan="" l="" ng="" och="" om="" p="" psalmer="" r.="" r="" rdefull="" sj="" som="" tre="" tryggare="" v="" vara="" vet="" vi="">
Efter kyrkan bjöd vi på smörgåstårta och fika i en lokal nära där vi bor. Allt flöt på väldigt smidigt. Många ville gosa med Didrik, men vid 13:30 så gav han upp och somnade (efter en liten kort promenad). Dagen gick alldeles för fort och jag hann inte alls prata så mycket som jag ville med alla långväga släktingar och vänner.

Nu sitter jag hemma i soffan och tittar på alla fantastiska presenter som vår lilla son har fått. Här är bilder på några av dem.

















Efter dagen kan jag bara konstatera att vi och Didrik har fantastiska släktingar och vänner och att jag längtar till nästa tillfälle då vi kan ordna en sån här stor fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar