lördag 2 mars 2013

Dagens Didde 1/3

Dagen från helvetet.

Natten var helt ok. Och förmiddagen var jättebra. Didrik var jätteglad och låg i sitt babygym i över en timme och var nöjd.

Sen började det strula. Han var allmänt missnöjd från 12:30. Han gallskrek i en timme på eftermiddagen. Det spelade ingen roll vad jag gjorde, han var så fruktansvärt ledsen. Jag var helt slut när Marcus äntligen kom hem. Efter en promenad så var jag lite piggare och Didrik lugnare. Men efter ett tag började det om igen. Han var ledsen hela kvällen. Större delen var han helt hysterisk. Det gör så ont i mitt hjärta att se honom så. Jag har ingen aning om vad som är fel.

Till slut satte jag honom i babyskyddet och åkte ut och åkte bil med honom. Få somnade han efter 5 minuter. När jag kom hem så kunde vi lägga över honom i spjälsängen, som tur var.

På måndag ska jag ringa bvc och höra vad de säger. Didrik sover extremt lite. Jag haft fört sömndagbok i snart två månader och han har aldrig sovit mer än 14 timmar per dygn, oftast sover han 10-12 timmar. En tre månaders bebis ska sova ca 16 timmar per dygn. Jag har en teori om att han är så extremt ledsen för att han är övertrött. Han sover nästan aldrig något på kvällen, utan är vaken från ca 17 till 23:30. Både jag och Marcus är ganska slutkörda. Jag vet inte vad vi hade gjort om vi inte hade fått så mycket hjälp från våra föräldrar som vi faktiskt får.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar