lördag 9 mars 2013

Dagens Didde 8/3

Natten var bra, kände mig ganska utvilad när jag och Didrik gick upp vid 8-tiden. Didrik var på ett strålande humör.

Klockan 10:30 promenerade vi ner på stan. Mötte upp Marie och Asta. Vi deltog i barnvagnsmarschen som RFSU anordnade för att uppmärksamma att 800 kvinnor i världen dör varje dag pga graviditet eller abort. Alla som marscherade fick det fint regnskydd till vagnen.

Sen promenerade jag till mammas lägenhet, såg till att både jag och Didrik fick mat. Sen babygymmade vi. Han älskar verkligen babygymmet som finns där. Det bästa är den lilla spegeln där han kan se sig själv :-) Undrar om han haft ärvt det av sin mamma?!

Därefter var det dags för Bvc. Didrik väger nu 5560 gr och är 58,5 cm lång. Hans kurva pekar spikrakt uppåt. Det känns väldigt bra, även om jag tycker att han har väldigt runda kinder :-) Vår bvc-sköterska tittade även på hur han utvecklas. Allt såg jättebra ut förutom att han inte kan lyfta nacken speciellt mycket när han ligger på mage. Det måste vi öva på. Nästa gång vi ska dit ska vi se om det har blivit bättre.

Kvällen var ju inte så rolig pga biverkningarna av vaccinet. Men Didrik passade iallafall på att bajsa. Det gick 3 dygn utan att han bajsade. Hans mage verkar ha vant sig vid att bajsa mer sällan. Han verkar inte alls ha lika ont längre, det är väldigt skönt!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar