tisdag 5 mars 2013

Dagens Didde 4/3

Natten var sådär. Didrik sover ca 4 timmar första passet, men sen sover han bara någon eller ett par timmar åt gången. Jag är så trött när det är morgon. Som tur var hade inte mamma och pappa hunnit åka till Dalarna ännu, utan de kom och tog en lång promenad med Didrik så jag fick sova lite till. Det är verkligen guld värt.

Jag blev bjuden på lunch hos familjen Rogsberg, det var så trevligt och gott! Bebisarna låg bredvid varandra och tränade nacken. Didrik brukar hata att ligga på mage, men den här gången gick det bättre än nånsin.

Igår morse ringde jag till bvc och pratade om Didriks mage och hans sömnproblem. Vi har en jättebra bvc-sköterska, hon tog min oro på allvar och ordnade en tid till barnläkaren igår eftermiddag. Barnläkaren har vi träffat en snabbis en gång förut. Hon är jättegullig. Vi pratade först om problemen, sen undersökte hon Didrik. Didrik var på jättebra humör och hade bajsat. Läkaren trodde inte att det är nåt fel på Didrik, kanske att det har varit något tillfälligt. Vi ska avvakta tills onsdag nästa vecka, då har vi bokat in en telefontid.

Didrik har varit en riktig bajsmaskin sen han föddes, men sen fredagen för en och en halv vecka sedan har han gått från att bajsa 8 gånger per dygn till att bajsa en gång eller vartannat dygn. Men igår bajsade Didrik tre gånger och han var gladare än på länge.

På kvällen var Didriks doppräst på besök hemma hos oss. Vi gick igenom ceremonin. Prästen var jättemysig och både jag och Marcus gillade honom direkt :-)

Didrik somnade kl 22:20. Det är väldigt skönt att slippa vara vaken med honom sent.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar