lördag 10 oktober 2015

Vecka 36+5 - del 3

Efter kejsarsnittet fick vi stanna på vårt rum på förlossningen fram till 19:30. Det var fullt på BB. Jag var rätt nervös för att Marcus skulle vara tvungen att åka hem över natten, men till slut fick de fram ett dubbelrum åt oss. Det var tydligen babyboom, de hade haft nio kejsarsnitt det senaste dygnet.

Personalen på förlossningen hade mycket att göra, men de tittade ändå till oss titt som tätt. Min bedövning började gå ur rätt snabbt och under eftermiddagen var den helt borta. Dock vågade jag inte riktigt ställa mig upp förrän på kvällen efter att att vi hade kommit till BB.

Jag fick 2 Alvedon och en Ipren som togs var åttonde timme. Med de tabletterna i kroppen har jag nästan inte haft ont alls. I början gjorde det lite ont när jag skrattade och när jag skulle i och ur sängen, men det gick över efter nån dag. 

Dagen efter snittet kände jag jag mig nästan som vanligt. De tog bort katetern och jag duschade. 

Vi stannade på BB till söndag förmiddag, alltså två dygn. De frågade om vi ville åka hem redan på lördag eftermiddag, men vi sa att vi ville stanna en natt till. De tyckte att jag var så oförskämt pigg. Amningen kom igång utan några problem alls. Mjölken rann till redan natten mot söndagen. Som tur var gick jag ju på smärtstillande så jag kände inte smärtan alls.

Det har varit mycket skriverier i media om att situationen för personalen på förlossningen och BB på Gävle sjukhus är horribel. Det är inget vi har märkt av. All personal har varit helt fantastisk, trots att de har haft mycket att göra. Vi är så nöjda med den här förlossningen och allt runt omkring.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar