lördag 10 oktober 2015

Love Oskar Hans Marcus

Och så var det det här med namn. Vi var tydligen inte alls överens om namn på lillebror visade det sig helgen innan han föddes. Jag trodde att jag skulle kunna övertala Marcus om Adrian, men så sa han att han inte alls tycker om det namnet. 

När lillebror föddes så hade vi alltså inget namn. Jag ville fortfarande Adrian och Marcus ville Gabriel. Ingen av oss ville ge med sig. Så vi bestämde oss för att börja om från början. Vi började med att kolla vilka som hade namnsdag på hans födelsedag; Ludvig och Love. Båda de namnen hade funnits med på min lista. Marcus gillade inte Ludvig, men Love gillade han. Vi funderade fram och tillbaka men Love var det enda namnet som vi båda gillade och nu känns det jättebra! 

Nu funderar vi på hur vi ska stava namnet; Love eller Lowe. Stavar man med W så slipper vi ju förvirringen på engelska.

De andra namnen hade vi redan bestämt. Oskar efter min gammelfarfar och Hans och Marcus efter Marcus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar