söndag 11 oktober 2015

Vecka 1

Nu har det gått drygt en vecka sen kejsarsnittet. Jag har mått jättebra och inte haft ont alls. Här hemma har jag levt som vanligt, bortsett från att jag inte lyfter tungt och inte motionerar. 

I fredags tog jag två promenader på ca 3 km styck. Det kändes bra. Men vill inte förivra mig, så jag har tagit det lugnt sen dess. Men framöver är planen att promenera minst 5 km per dag med vagnen. 

Den stora nackdelen med kejsarsnitt är ju att det tar så mycket längre tid att återhämta sig jämfört med en vaginal förlossning. Och något jag inte var beredd på var att magen skulle vara så stor fortfarande samt att vätskan i kroppen inte skulle försvinna direkt. 

Jag vägde mig på morgonen den 2/10, då vägde jag 67,7 kg med kläder, alltså ca 67 kg utan. Jag gick alltså upp 16 kg den här graviditeten. 

Till mitt stora förtret stannade vågen på 65,5 kg när vi kom hem från BB. En vecka efter snittet stannar vågen på 63,9 kg. Det kommer bli en lång resa tillbaka till det normala. Det är väl egentligen ingen stress, det stora problemet är att jag inte har några kläder eller skor som passar. Nu lever jag i gravidtights och amningsöverdelar. 

Dagen efter förlossningen 

En vecka efter förlossningen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar