måndag 19 oktober 2015

Dagens Didrik 19/10

Min stora prins är sjuk.

Han vaknade alldeles för tidigt imorse, redan kl 4:55. Jag fick honom att ligga kvar i sängen till 5:35. Han var pigg och glad på morgonen och blev jätteglad när mormor kom. Han åt gröt till frukost. När vi klädde på oss för att gå till föris så sa han som vanligt att han inte ville gå dit och att han inte mådde bra. Men jag trodde att det bara var något han sa, som vanligt. 

Han var lite pluppig när jag lämnade honom kl 9, men inte värre än vanligt. Kl 11 ringde de från föris och sa att han hade 39 graders feber. Mamma var här och gick och hämtade honom direkt, jag satt och ammade Love. När mamma kom till föris låg Didrik och grät i en soffa. När de kom hem var han jätteledsen och kokhet. Han somnade med huvudet i mitt knä i soffan. 

Resten av dagen hade han feberfrossa och var jottehängig. Jag har aldrig sett honom så sjuk. Han svarade inte speciellt bra på alvedon, men han somnade iallafall och sov i två timmar. Vid 17 hade 40,3 i feber och fick en omgång alvedon till. Efter det piggnade han till ordentligt och drack lite saft och åt några digestivkex. 

Han somnade vid 19:30.

Usch vad jobbigt det var att se honom så sjuk. Och vilket dåligt samvete jag fick över att jag lämnade honom på forus fastän han sa att han inte mådde bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar