onsdag 14 oktober 2015

Dagens Didrik 14/10

Igår var Didrik på föris för första gången sen Love föddes. Eftersom det har varit lite struligt med lämningarna innan Love kom så ville vi inte att han skulle vara borta alltför länge.

Tyvärr har Didrik de senaste dagarna sagt att han inte vill till föris och att det är två pojkar som är elaka mot honom. Jag vet inte om det ligger någon sanning i det. Pratade med en av fröknarna igår och frågade om de hade märkt något, men det hade de inte. Dock sa hon att de flesta pojkar är inne i en period då de bråkar rätt mycket. Jag tror absolut inte att Didrik är någon ängel, han kan bråka och puttas han också.

Igår morse sa Didrik att han inte vill gå till föris, att han ville vara hemma med mig och Love. Men vi gick dit ändå och det blev succé. Alla barnen och fröknarna blev jätteglada när han kom och Didrik gick och kramade flera barn. Åh vilken lättnad. Han hade inte ens tid att säga hej då och ge oss en kram.

Under tre veckor nu kommer Didrik att gå 9-15 varje dag, sen är det 9-14 tisdag-torsdag.

När vi hämtade honom igår så sa han att han hade varit jätteglad hela dagen. Så skönt att höra. Och fröknarna sa att det hade gått jättebra. Sovit och ätit bra och varit glad.

Idag lämnade jag honom själv. Då gick det inte riktigt lika bra som igår, men det var ingen gråt eller så, mest att han ville att jag skulle stanna kvar och leka med honom. Men det var enklare att lämna honom när de var ute och lekte. Han gick direkt och hämtade en Bobby Car. Ska bli spännande och se vad han säger när vi hämtar honom idag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar