tisdag 27 oktober 2015

Dagens Didrik 25/10

Jag är så stolt över Didrik. Han har verkligen tagit rollen som storebror jättebra. Dels är han så gullig med Love och dels så är han så duktig på att dela uppmärksamheten med Love. Jag känner mig väldigt otillräcklig, speciellt eftersom Love kräver så mycket nu när magen krånglar. 

Som tur är reagerar inte Didrik speciellt mycket på Loves skrik. Jag har pratat med Didrik om det och förklarat att det inte är något farligt och att Love har ont i magen, men att vi inte kan göra något åt det. 

Just nu känner jag mig väldigt nöjd med åldersskillnaden på 3 år mellan barnen. Det är så skönt att kunna prata med Didrik; att veta att han förstår och att han kan förklara hur han känner. 

Trots Loves skrik så har vi haft en bra helg. Marcus var på fest i lördags kväll så jag tog med mig barnen och flyttade in hos mamma. Vi hade en mysig kväll med pizza och annat gott. Mamma hjälpte mig lite med Love på natten och på morgonen tog hon hand om Didrik så att jag fick sova ikapp några timmar. När jag och Love skulle åka hem ville Didrik vara kvar hos mormor och det fick han så klart. De gjorde en utflykt till Didriks favoritlekplats på Gävle strand. Vad skulle vi göra utan min fantastiska mamma?!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar