tisdag 9 februari 2016

Dagens Love 8/2

Usch, min lilla kille är sjuk! Natten till igår vaknade han vid 2 och var pigg och glad, men lite snorig och hostig. Igår på dagen var han lite kinkig och ville inte riktigt äta som han brukar och på kvällen märkte vi att han var lite varm. Då hade han bara 38,0. Men han kom inte till ro och somnade inte förrän kl 23:45, i vagnen. Det gick inte på något annat sätt.

Kl 2 vaknade han igen och var jätteledsen och VARM, då hade han 39,1. Sen var han vaken i tre timmar. Kl 4:30 somnade han på mig och det gick inte att lägga ifrån sig honom utan att han vaknade. Kl 4:45 väckte jag Marcus så fick han ta över.

Som tur är så har jag ju världens bästa mamma. Hon kom hit kl 7 och tog hand om barnen så att jag fick sova. Jag vet inte hur jag skulle ha överlevt dagen annars.

Love var rätt hängig på förmiddagen ,men blev bättre ju längre dagen gick. På eftermiddagen var vi på hälsocentralen. I och med att han är så liten ville de titta på honom. De lyssnade på hjärta och lungor och tittade i öronen. Allt såg bra ut och de tyckte att han ändå verkade pigg och glad.

Ikväll hade febern sjunkit till 38,3 och Love somnade i sin säng kl 22:00. Får se hur natten blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar