lördag 20 februari 2016

Dagens Love 18/2

Vi är inte inne i något sovflow längre med Love. Nu är han vaken en gång per natt, vilket visserligen inte alls är mycket för en 4 månaders bebis, men när man är van att få sova hela nätterna så känns det. Natten till idag vaknade han kl 4 och åt. Han somnade om rätt snabbt, men sov oroligt så jag satt med honom till 4:45. Sen hade jag supersvårt att somna om. Och kl 6:30 vaknade han igen så då var det bara att gå upp. Jag var så sjukt trött. Lyckades få iväg Didrik till föris, och som tur var gick lämningen mycket bättre än på länge. Love somnade i vagnen. På vägen hem var sömn det ända jag kunde tänka på. Fick sova 10 minuter innan Love vaknade.

Idag har jag inte gjort många knop här hemma. Har mest suttit i soffan och myst med Love och tittat på min nya favoritserie Scandal. Tror att jag har sett fyra avsnitt idag.

Vid 14 hämtade vi Didrik. Det hade gått jättebra på föris idag och när jag hämtade honom var han ute och hade varit det i en timme. Då kände jag att jag med gott samvete kunde gå raka vägen hem. Min plan var att Love skulle somna på vägen till föris, men icke. Men efter lite mat hemma så somnade han i soffan. Jag gav Didrik en stor skål med frukt och satte på Daniel Tiger på TV:n. Sen somnade jag i soffan. 20 minuter senare väckte Didrik mig och ville se på filmen Flygplan 2 istället. Vi myste i soffan hela eftermiddagen.

Ibland är det OK att ha sådana här eftermiddagar. Didrik är mer än nöjd och jag blev lite piggare efter min powernap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar