lördag 27 februari 2016

Dagens Didrik 25/2

Den här veckan har det gått mycket bättre på föris. I tisdags lämnade jag inomhus, då ville han inte riktigt släppa mig, men han grät inte. Igår och idag har de varit ute i det fina vädret när jag har lämnat och då har det gått hur bra som helst. Didrik älskar verkligen att vara ute. Personalen på föris säger att det verkligen märks att vi är ute mycket med honom. En dag hade han sprungit upp och ner för den lilla pulkabacken på gården konstant i 1,5 timme.

Idag pratade jag med en av fröknarna och hon berättade att Didrik har utvecklats massor de senaste veckorna. Han leker på ett helt annat sätt nu och vill inte alls vara ensam som han gärna ville vara förut. Jag har också märkt det, både på föris och hemma.

Idag är Marcus på konferens i Västerås och kommer inte hem förrän imorgon. Jag och killarna har haft en jättebra dag och kväll. Efter föris träffade vi en kompis och lekte ute i två timmar. Solen sken från klarblå himmel och den värmde skönt. När vi kom hem myste vi i soffan och sen var det dags för matlagning. Då satt Didrik och Love och tittade på TV. Det nya favoritprogrammet är Teletubbies. Vet inte riktigt om jag gillar det, men det får väl vara så. Andra program som går varma här hemma är Daniel Tigers kvarter, Stora Maskiner, Johans fordon, Greta gris och Räddningsbåten Elias. Och så får vi ju inte glömma filmerna Bilar 1 och 2 och Flygplan 1 och 2.

Läggningen gick kanon. Jag tajmade in så att Love sov sin lilla kvällsstödvila medans jag la Didrik. Didrik var supertrött, han vaknade 5:50 imorse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar