tisdag 2 februari 2016

Bröderna Halldin 1/2

Dagarna går så snabbt. Jag hinner knappt blogga. I helgen har vi hängt med Isabell med familj. Vi umgicks både i fredags och i lördags.

I fredags kväll var Marcus och Didrik och badade. Efter badet släppte Marcus av Didrik här hemma och sen åkte han iväg på hockey. Jag, Didrik och Love hade fredagsmys i biorummet. Didrik fick välja film, då blev det Planes; Fire and Rescue. Han satt stilla i soffan med mig och Love i 1½ timme. Vi hade en riktigt mysig fredags kväll.

I lördags kväll hade vi gäster. De vi var med i Berlin var här och drack vin. Vi började planera nästa resa som går av stapeln i höst. Tanken är att vi ska åka på en resa per år, och vi turas om att planera och välja resmål. I år är det jag som bestämmer. Didrik blev väldigt förtjust i en av tjejerna. Han ville visa alla sina leksaker för henne, och hon följde glatt med. I söndags när Didrik vaknade frågade han efter henne och undrade om hon kanske ville se på Planes med honom. Love var en solstråle hela kvällen och höll sig vaken ända fram till kl 23. Han fick så mycket uppmärksamhet från alla så han satt nöjt med i soffan.

Idag har Asta, Märta och Marie varit här. Vi åt lunch tillsammans och tanken var att barnen skulle få leka av sig tillsammans. Men båda två var lite tjuriga och trötta så det blev inte så mycket lek. Men det är så härligt att ha sällskap de här dagarna när man är hemma med båda barnen. När de hade åkt hem kom mamma och pappa förbi.

Det går mycket bättre med Didrik nu. Visst kan han fortfarande vara lite jobbig och ha svårt att lyssna på vad vi säger. Men jag tycker ändå att det har blivit bättre samt att det går bättre med Love. Love blir mer och mer intresserad av Didrik och Didrik tycker att det blir roligare nu när Love kan interagera med honom på ett helt annat sätt än tidigare. Didrik är så stolt när Love skrattar åt honom och det är något som jag försöker förstärka. Jag säger att Love älskar honom mest av allt och att Love tycker om att titta på vad Didrik gör och när Didrik pratar med honom. Vi pratar även lite om vad som kommer hända i Loves utveckling den närmaste tiden.

Något som inte alls har intresserat Didrik är färger. Och det som inte intresserar honom är han inte duktig på. För nån månad sedan började jag prata om de olika färgerna mer än tidigare och nu har han blivit jätteintresserad och frågar ofta vad det är för färger, om det inte är några han kan. Tidigare kunde han knappt någon färg alls, men nu helt plötsligt så kan han varenda en. Jag tror att det här hör ihop med att han är helt ointresserad av att rita. Eftersom han inte är intresserad så är det något som vi gör väldigt sällan här hemma.

Didrik är inne i en period när han väldigt gärna vill bygga med klossar och med Duplo. Det ska byggas höga torn, men nu har han även börjat bygga "hus". Han leker att det är föris, garage och sjukhus och så öppnar han dörrarna.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar