måndag 22 februari 2016

Bröderna Halldin 21/2

När dagen inte riktigt blir som man har tänkt sig. Idag hade vi tänkt fixa här hemma och hänga med kompisar i Hemlingby. Men så blev det inte. Marcus väckte mig inatt och sa att han inte mådde bra, troligtvis magsjuka. Han hade inte kräkts, men kissat med stjärten. Det verkar vara samma konstiga sak som jag och Didrik hade förra helgen, hur nu det är möjligt. Det har inte hänt nåt mer sen inatt.

Men Marcus har bott i källaren hela dagen för att inte riskera att smitta oss, ifall det skulle vara magsjuka. Så jag och barnen har hängt hela dagen. Det är minst sagt intensivt. På för middagen tog vi en promenad till en lekpark och till Ica. Och på eftermiddagen åkte jag och Didrik pulka i backen här i området. Det var sjukt kul.

Eftersom Love inte så gärna vill ligga i vagnen när han är vaken, så måste vi tajma vår utelek med Loves sovstunder, vilket gör att när vi är inne så är båda barnen vakna. Och dessvärre var Love vaken en gång inatt, pga hostan. Han vaknade 4:35, och lat som jag är så ammar jag honom. Det är ju det absolut enklaste sättet att få honom att somna, men det är ju så dumt att vänja honom med att äta på natten igen, när han faktiskt inte behöver det. Han verkar inte heller speciellt hungrig när han vaknar av hostan. Hur som helst så somnade han om snabbt, och det gjorde jag också. Men när Didrik vaknade kl 6:30 var jag mer död än levande. Men som tur var fick jag honom att ligga kvar i min säng och titta på min mobil.Jag låg och slumrade till 7:45, när Love vaknade.

Efter sådana här dagar är jag helt slut. Jag är så tacksam över att jag lever i ett förhållande där vi delar på alla sysslor både när det gäller barnen och hemmet och att både Marcus och jag har kontorsjobb, men bra arbetstider. Jag är så imponerad över alla ensamstående föräldrar som alltid har det så här, aldrig nån som kommer hem och löser av.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar