torsdag 11 februari 2016

Bröderna Halldin 10/2

Bara för att det går så bra hemma nu, så strular det med förislämningarna. Den här veckan har Didrik varit jätteledsen när jag har lämnat honom; sagt att han inte vill att jag ska gå, att han vill vara hemma med mig osv. Men bara jag har gått så går det jättebra på föris och när jag ska hämta honom vill han itne följa med hem. Jag har stått och tittat på honom i fönstret innan jag går in och han verkar ha jätteroligt med de andra barnen.
Jag tror att han testar lite grann. Det är jättejobbigt att lämna honom när han är så där ledsen, speciellt när han egentligen skulle kunna vara hemma med mig. Men jag vet att om jag börjar ge efter så är jag hemma på helttid med två barn och det funkar inte. Det kommer ingen av oss att må bra av. Börjar det däremot strula på dagarna på föris och under en längre period, då får jag ta mig en funderar på hur vi ska lösa situationen.

Håller tummarna för att det bara är en fas nu. Men att det går så bra här hemma hoppas jag inte är en fas. Det har inte varit något tjafs eller bråk här hemma på flera dagar. Det är SÅ skönt. Sen gäller det ju att välja sina strider. Didrik kanske inte äter superbra alla dagar, men då väljer jag att inte bråka med honom om det, utan då får han gå från bordet och sen vara hungrig.

Har precis tömt systemkameran så här kommer lite bilder från den senaste tiden.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar