söndag 19 juli 2015

Vecka 26

Massa sparkar! Det är verkligen en livlig bebis där inne.

Didrik verkar mer och mer förstå att det är en bebis där inne och vill prata med bebisen massor. Han kallar magen för sötnos och för lillebror. Han är så söt när han pratar med magen. Han kommer fortfarande med många konstiga namnförslag, t.ex. Gävleborg, Axelina och lillasyster. Men när jag frågar om han tycker att han ska heta Adrian så säger han ja.

Det är mindre än 100 dagar kvar till BF nu. Dagarna går jättefort nu när det är semester, men det är ändå över tre månader kvar. Jag börjar redan bli rätt less på att vara gravid. Inte för att jag mår dåligt på något sett, mer för att jag vill att bebisen ska vara här och för att jag längtar tills magen och alla extrakilon försvinner. Magen börjar verkligen bli ivägen nu. Har inget minne av att jag tyckte att den var så här mycket i vägen förra gången, men kanske behövde man inte böja på sig på samma sätt då som nu.

Den här veckan har det blivit alldeles för lite motion, men jag har byggt köksstommar och lådor till förbannelse och det har gått jättebra. Dock känner jag mig rätt sliten i kroppen nu efter att ha byggt konstant i tre dagar. Det ska bli skönt med lite paus nu. Men jag tycker att det har gått jättebra. Jag är ju trots allt gravid i 6:e månaden och kan nästan hjälpa till som vanligt.

Jag funderar mycket på när bebisen kommer att komma och hur allt kommer att starta den här gången. Kommer jag fatta vad som är på gång? Hur lång tid kommer det att ta? Hur kommer det kännas? Men jag är inte nervös eller rädd, jag ser faktiskt fram emot förlossningen. Jag tycker att det ska bli häftigt att få uppleva det igen. Antagligen kommer jag få äta upp det här när det väl är dags, men det ska bli så spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar