måndag 6 juli 2015

Blöjfri

Jag tror nästan att jag vågar säga att Didrik är blöjfri nu. Jag har snart varit här i 48 timmar och det har inte hänt en enda olycka. När vi är hemma eller på kortare utflykter så har han kalsonger. Han går självmant och sätter sig på pottan. Vissa gånger ser vi att han drar i snoppen och frågar om han behöver kissa, då går han och sätter sig på pottan.

Igår när vi var borta i 7 timmar så hade han blöja på sig, men han sa till när han var kissnödig och så ställde vi oss vid en buske så att han fick kissa. Dock hade det kommit lite i blöjan, men det var minimalt med tanke på hur mycket han drack i värmen igår.

På natten och när han sover middag så har han fortfarande blöja, men de senaste nätterna har blöjan varit helt torr, och när han vaknar så går han direkt på pottan och kissar massor. Innan han somnar så går han också på pottan.

Han bajsar också på pottan. Det verkar han tycka är lite besvärligt, men det går.

Jag är så fascinerad över min lilla kille. Och jag tror att jag hade rätt när jag sa att om de väl är mogna för att sluta med blöja så går det lätt. Visserligen vågar jag inte riktigt ropa hej ännu, men det känns verkligen som att vi är på god väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar