söndag 5 juli 2015

Vecka 24

Över 60 % av graviditeten har gått, det är 16 veckor kvar till BF. 16 veckor är lång tid, men sommaren går alltid snabbt och när september börjar så är det 8 veckor kvar. Jag längtar verkligen tills bebisen är här. Dock är det med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot det. Jag kan till och med se fram emot förlossningen. Det ska bli spännande att få gå igenom det igen, hur det än blir. Sen känns det självklart lite läskigt också. Men det jag är mest nervös för är hur Didrik kommer att reagera + att jag är rädd för att min underbara lilla kille ska känna sig åsidosatt.

Bebisen i magen lever rövare som vanligt. Det syns utanpå magen varje dag nu. Ska försöka få Didrik att känna någon dag. Ikväll när Didrik inte riktigt kunde somna ville han prata med bebisen och pussa på bebisen. Idag var Didriks namnförslag lillebror, häromdagen var det Gävle och innan dess har det varit galge och lillasyster. Idag frågade jag om han längtar tills bebisen kommer och då sa han ja. När jag frågade vad han skulle göra med bebisen svarade han att han skulle klappa på den. Han var väldigt kärleksfull och snäll mot magen idag. Så är det verkligen inte större delen av tiden. Men det gäller att ta till vara på de stunderna.

Jag och Marcus har pratat lite mer om namn. Jag tror att mellannamnen är spikade och det blir Oskar Hans Marcus den här gången. Som tilltalsnamn har vi en liten lista nu. Dock är det bara Adrian som känns riktigt rätt för mig, men vi får se vad det blir :-)
1. Adrian
2. Matteo
3. Gabriel
4. Ludwig
5. Douglas

Tänk om det inte ens är en kille, men jag är 99,9 % säker på att det är det. Dels eftersom hon sa det på ultraljudet, dels för hur magen ser ut, dels för antal hjärtslag/minut och dels för min magkänsla. Men allt det här kan ju vara fel. Hoppas att de kan bekräfta vid nästa ultraljud,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar