söndag 12 juli 2015

Dagens Didrik 12/7

Oj, vad dagarna går fort. Vi har varit hemma i Gävle i fyra dagar redan. Didrik har hängt en del med mormor och farmor, men även hunnit med att träffa lite kompisar. Det märks att det behövs. Han lekte med Valentin här om dagen och de hade så himla roligt. Vädret har varit lite sisådär, men vi försöker ändå att vara ute så mycket som möjligt. Här hemma är det kaos så det går knappt att vara på nedervåningen.

Igår var det riktigt fint väder så jag bestämde mig för att fylla Didriks nya pool. Tyvärr blev det inte så bra eftersom jag råkade placera den där det lutade lite för mycket. Och när Didrik väl skulle bada så tyckte han att det var alldeles för kallt och ville knappt vara i.

Sammanlagt på de där fyra dagarna har vi haft tre kissolyckor, en riktigt och två halva. Två stycken hann vi inte riktigt för ner byxorna när vi var ute och lekte så det kom lite kiss i kalsongerna och en gång så kissade han på sig när han stod och borstade tänderna. Han är så himla duktig. Han har ingen blöja på nätterna utan kissar det sista han gör innan han går och lägger sig och nästan det första han gör på morgonen. Dock är det lite problem när han ska bajsa. Han blir ledsen och vill varken bajsa på pottan eller i blöjan. Men för enkelhetens skull så sätter jag på honom en blöja och då kommer det, men han gillar det inte. Får se hur det blir med det fram över.

Jag tycker att det har blivit bättre med hans humör sen vi kom hem, det finns trots allt mer att göra här än  Dalarna. Han kanske blev lite uttråkad. Dock märker jag att jag inte riktigt har den energi och ork som skulle behövas för att orka med hans tempo. Jag är för tjock för att orka springa efter honom längre sträckor, men oftast är det tålamodet som tryter Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe, men vissa stunder är allt bara fel i Didriks värld och då är det svårt. Men vi försöker så gott vi kan allihopa.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar