söndag 5 juli 2015

Barnmorskebesök 2

I fredags var jag hos barnmorskan. Alla prover såg jättebra ut. Hon mätte magen och så fick jag lyssna på lillebrors hjärtljud. Min barnmorska, Viveka, är verkligen jättegullig och bra. Det känns jättebra med henne. Hon tyckte att jag såg väldigt pigg och fräsch ut och att jag såg ut att må bra. Och det stämmer verkligen. Bortsett från att jag har gått upp så mycket i vikt så kan jag inte klaga på någonting än så länge.

Magen är inte så stor som jag trodde. Minns att jag följde graviditetsveckonumren med SF-måttet med Didrik och så var det nu också. Visserligen minns jag inte om jag hade så så här tidigt i graviditeten.

Nästa gång jag ska till henne är i mitten av augusti och så har vi fått tid för ultraljud i slutet av augusti.

Vecka 23+5
Vikt: 60 kg
Blodtryck: 105/55
Blodsocker: 5,0
Blodvärde: 115
SF-mått: 23
Hjärtslag: 138


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar