torsdag 2 juli 2015

Dagens Didrik 2/7

Didrik har det jättebra i Dalarna tillsammans med mormor och morfar. De sysselsätter honom till max, han har aldrig en tråkig sekund. De gör små utflykter; går och äter korv, går till kyrkan och tittar, går till sjön och tittar på båtar, åker på  bilturer och håller på hemma på gården. Idag har de varit och hälsat på min farbror och faster och deras hund Oskar. Och av en ren slump var det en jämnårig pojke som har sommarstuga i byn där. De hade funnit varandra direkt och lekt massor. 


Idag har det varit poolpremiär för Didrik. Det är riktig högsommarvärme helt plötsligt. Här i Gävle visar termometern 32 grader i skuggan. I Dalarna var det inte riktigt lika varmt, men över 25. Jag pratade precis med Didrik på FaceTime och han badade som en galning. 

 

Potträningen går bra. Dock hade han inte velat gå på pottan alls igår, men de andra dagarna har det gått jättebra. Han har fortfarande blöjan på sig, men går ändå på pottan och kissar. Jag har köpt på mig en hel del kalsonger så när jag kommer dit så ska jag försöka få honom att ha de på sig istället för blöjan.

 

Det är tur att det finns så mycket teknik nu för tiden. Mamma tar bilder på nästan allt de gör och skickar till mig. Vi ringer med FaceTime minst två gånger om dagen, och på vanlig telefon minst en gång om dagen. Jag hinner knappt sakna honom. Men i övermorgon åker jag också till Dalarna så då får jag pussa och krama honom på riktigt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar