söndag 5 juli 2015

Dagens Didrik 4/7

Idag har jag äntligen fått träffa min ögonsten igen. Jag åkte tåg och buss till Vansbro och där mötte Didrik, mamma och pappa mig. Didrik sken upp som en sol och kom springande när han fick se mig. Världens bästa kille.

Det var Vansbro simningen i Vansbro, så det var massa folk och festligheter så vi stannade kvar där hela eftermiddagen. Solen gassade och det var riktigt varmt. Didrik hoppade i hoppborg och promenerade omkring och tittade på folk.

Didriks tal har utvecklats ännu mer och han har fått så fin färg av solen. Han har verkligen lätt för att bli brun. Som tur är så har han ärvt sin pappas pigment och inte min känsliga hy.

Och det bästa av allt, han är i princip blöjfri nu. Han kissade på pottan två gånger sen vi kom till Tyngsjö. Pottan står i köket (han vill ha den där) och han gick bara dit och satte sig. När han var klar kom han och sa att han hade kissat. Jag förstår ju att det kommer hända olyckor, men nu känns det definitivt inte som en omöjlighet att Didrik kan bli blöjfri under den här sommaren.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar