måndag 6 juli 2015

Dagens Didrik 5/7

Idag har det varit ännu en skön sommardag. Didrik vaknade redan vid 6, men var pigg och glad. Efter frukost tog vi en morgonpromenad till sjön. Didrik fick kasta lite sten i skön och så hade vi fruktstund.

Det var riktigt varmt ute så när vi kom hem packade jag ihop våra badkläder och åkte till badplatsen. Det finns en brygga där så Didrik ville så klart hoppa från bryggan. Först ville han inte alls bada, tyckte att det var ganska kallt. Men sen när han insåg att han kunde hoppa så var det inga problem alls. Då var det nästan svårt att få honom därifrån. Det var riktigt skönt i vattnet, men efter ett tag blev det lite kallt så då ville Didrik gå upp.

På eftermiddagen åkte vi till Tjärnåsen. Didrik sov middag i bilen, han var visst riktigt trött, somnade på 5 minuter och sov en timme.

På vägen hem från Tjärnåsen åkte vi in till min kusin Ingela och hälsade på. Didrik fick mata hästarna Frejr och Danny, titta på gamla bilar och på en stor motorcykel. Gissa om han var nöjd! Han tycker väldigt mycket om hästar, eller djur över huvudtaget. Jag är ju dock väldigt rädd för hästar, men igår så gav jag den mindre av hästarna en apelsinklyfta.

Didrik hade lite svårt att komma till ro på kvällen när han skulle sova. Jag tror att det berodde på värmen. Han hade så mycket funderingar. Han pratade bland annat om att han är långhårig och behöver klippa sig, att morfar behöver tanka bilen och att pappa ska komma och hämta honom med bilen. Till slut somnade han, 21:10.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar