söndag 12 juli 2015

Vecka 25

Den här veckan har jag haft en del sammandragningar igen, framför allt i början av veckan. Nu kommer det inte utan förvarning utan alltid i samband med trots eller bus från Didriks sida. Men de gör fortfarande inte ont och är inte regelbundna, så det är ju ingen fara. Dock försöker jag att inte bära honom för mycket.

Annars rullar det på, precis som vanligt. Magen växer, alla som ser mig blir förvånade när jag säger att det inte är dags förrän i slutet av oktober. Men jag antar att magen ser mycket större ut på mig som är så kort, för den var ju inte så stor när jag mätte den hos barnmorskan. Den börjar bli lite i vägen redan. Det är lite jobbigt att böja sig ner och ta på Didrik skor och strumpor, men än så länge är det verkligen ingen fara.

Didrik blir mer och mer kärleksfull mot magen. Han pussar på den flera gånger per dag och drar upp tröjan och vill gosa. Han frågar väldigt ofta om bebisen är vaken och pratar med bebisen. -Hej, hur mår du? Jag heter Didrik.
Det är så gulligt så jag håller på att dö.

Jag längtar som bara den efter bebisen nu. Känns väldigt långt till oktober. Tror att jag har bestämt mig för babyskydd nu, det blir ett Britax Baby Safe SHR II, i zebratyg. Det tyget är i något plyschliknande material. Kanske inte jättebra om man skulle ha bebis på sommaren, men vår kommer ju bara att åka i det när det är rätt kallt ute. Måste bara ta tag i att beställa ett sånt. Ska bara testa en kompis och se så att det funkar med basen i framsätet i våran bil. Vi vill ha bebisen fram och Didrik bak.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar