söndag 29 december 2013

Nu måste vi dra

Igår gjorde jag ett riktigt fynd. Skaljackan Didrik fick i julklapp är i storlek 92. Den har jag tänkt att han ska ha på dagis i höst. Från början tänkte jag att han kanske kan ha den till våren också även fast den kommer vara alldeles för stor. 

Men så hittade jag ett rött PoP-skalset (jacka och byxor) på Blocket. Jag mailade säljaren och frågade om det fanns kvar och det gjorde det. Tyvärr bodde hon i Borlänge och jag tyckte att det var lite långt att åka bara för att köpa lite kläder. Men det visade sig att de hade tänkt åka till IKEA i Valbo och då kunde de köra förbi hemma hos oss. Hur snällt var inte det?!

Så jag köpte en skaljacka och ett par skalbyxor för 250:- + att de fick 135:- för besväret att åka hit. Byxorna var helt nya, men lappar kvar och jackan såg nästan oanvänd ut. Visserligen är det en äldre modell på kläderna, men vad gör väl det?!

Idag ska Didrik vara hos farmor och farfar hela dagen och jag och Marcus ska hålla på med trappen och lite annat smått och gott här hemma. Så nu när de åkte iväg fick Didrik inviga sina nya kläder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar