lördag 21 december 2013

Dagens Didrik 20/12

Didrik vaknade redan kl 23:40 igår kväll. Jag var så trött, gick bara in och hämtade honom och la honom i vår säng. Och där sov vi till 7:35. Jag kan ju inte påstå att jag sover bra, men det är ju alltid skönt med sovmorgon och att ja en pigg och glad liten kille att umgås med.

Didrik vägrade äta gröt imorse, antagligen för att jag matade honom. Det blev smörgås, välling och mjölk till frukost istället.

Till lunch fick jag i honom en halv burk spaghetti och köttfärssås, och så åt han det vi åt; skinka wokgrönsaker och pasta.

Jag, Didrik, mamma och pappa åkte till Dalarna efter lunch. Didrik sov de första 75 minuterna. Sen underhöll mamma honom. Efter ett tag blev han lite missnöjd, men då hjälpte faktiskt vår Surfplatta :-) jag hoppas att han börjar intressera sig för den. Finns många bra appar som är utvecklande. Det är ju även skönt att kunna ha den att sysselsätta honom med i t.ex. bilen eller när vi flyger.

Tyvärr sov Didrik de sista 15 minuterna av resan vilket resulterade i att han inte somnade förrän 21:45 ikväll. Han blev helt överlycklig när han fick träffa Nille och Nelson igen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar