torsdag 26 december 2013

Jag såg mamma kyssa tomten

Nu är årets julfirande i princip slut. Och vi har verkligen haft det jättebra!

Julafton firade vi i Tyngsjö tillsammans med mina föräldrar, min ena kusin och hennes man och två vuxna barn, min morbror och hans bror. Vi träffades efter Kalle Anka hos min morbror och åt jättegott julbord. Didrik åt som en liten häst. Mest köttbullar och prinskorv :-) Han fick även smaka julmust vilket så klart blev en hit. Efter maten åkte vi hem till mamma och pappa och delade ut julklappar och fikade. Didrik var väldigt trött då så han var inte jätteengagerad. Men jag kan lova att han fick jättemånga paket. Efter lite välling somnade han på en sekund.

På juldagen träffade vi min kusin, hans fru och deras tre vuxna barn. Då fick Didrik ännu mera paket.

Idag, på annandagen, har vi firat jul med Marcus föräldrar, hans bror med fru och ett barn och Didriks kusin och hennes fästman. Det var lika trevligt som vanligt. Vi var hemma hos oss och vi bjöd på lite fika.

Jag tycker att det är jätteroligt att vi har en relativt stor släkt som vi faktiskt träffar med jämna mellanrum. Sen Didrik kom tycker jag att det är ännu viktigare att vi ses ofta.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar