torsdag 19 december 2013

Dagens Didrik 19/12

Undrar varför Lilleman vaknar varje natt och är ledsen. Säkert nån fas. Borde kanske läsa på lite om vad som händer med ettåringar. Hur som helst somnar han om så fort han kommer till vår säng, men jag är ju inget större fan av att ha honom här. Det vore ju jättemysigt om han låg still, men han ska alltid ligga på min sida av sängen och sparkas och slåss. I början ligger han ofta stilla, men ju senare klockan blir desto vildare blir han. Han verkar dock sova jättebra, tyvärr kan inte jag säga det samma.

Idag har vi varit på systemet och handlat inför jul och så har vi varit hos Didriks farmor och fikat. Didrik vägrade äta lunch idag också och då fick han ändå Marcus lasagne. Vad har hänt med min matglada pojke?! Dock drack han 3 dl välling. Sen vägrade han sova middag. Tillslut sov han 45 minuter. Trots det har han varit pigg och glad hela dagen.

Didrik gillar verkligen att dricka mjölk nu, men jag vågar inte ge honom för mycket.

Didrik säger inte speciellt många ord. Ibland säger han mamma, ofta säger han dadda, det kan betyda Pappa ibland, dä säger han mest hela tiden och pekar på saker. Det är ungefär det han säger som man förstår. Men han har sitt eget språk. Han pratar jättemycket, och de olika ljuden blir bara fler och fler. Det är så gulligt när han pratar med sina leksaker :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar