lördag 28 december 2013

Dagens Didrik 26/12

Inatt har Didrik haft en släng av falsk krupp igen, men mycket lindrigare den här gången. Nu när vi vet vad det är och vad vi ska göra så upplever jag det inte speciellt obehagligt, mer att jag tycker så synd om Didrik. Den där skällande hostan låter som att den gör så ont. Jag var vaken med honom en timme och sen sov jag och Didrik på soffan.

Didrik har hostat en del på dagen, en gång så att han kräktes, men han är inte speciellt förkyld. Konstigt att han fick falsk krupp.

Didrik strular en del med maten nu. Han vill inte riktigt ha burkmat, han vill helst äta själv, men då tycker jag inte att han äter speciellt mycket. Idag ville han inte äta lunch alls och då slapp han. Han fick äta välling på eftermiddagen istället.

Didrik fick en badkarsmatta i julklapp. Den har vi invigt ikväll. Didrik älskar verkligen att bada :-) Han har börjat doppa ner hela ansiktet i vattnet och tycker att det är jätteroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar