tisdag 3 december 2013

Dagens Didrik 2/12

Didrik sov hela natten, ända fram till 7. Vi hade en riktigt mysig morgon. Vid 10 kom mamma hit och tog hand om Didrik när jag åkte och hälsade på 5 dagar gamla Hedvig. Det är en av mina närmaste vänner som har fått sitt andra barn. Det var lite overkligt att hålla i en så liten bebis igen. Men Gud så naturligt det kändes. Jag var lite rädd i början, men sen kändes det ju hur naturligt som helst. Trots att jag faktiskt vill ha ett till barn ganska snart kan jag inte påstå att jag längtar tillbaka till den första tiden. Jag tycker att det bara blir roligare och roligare att vara förälder.

På eftermiddagen var jag och Didrik på stan med mamma och pappa. Vi köpte lite julklappar och fikade. Didrik sov i över en timme. Jag hade råkat sätta på honom lite för mycket kläder så han var väldigt svettig när jag tog upp honom :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar