lördag 7 december 2013

Dagens Didrik 6/12

Didrik var vaken på natten igen. Marcus försökte få honom att somna om i en timme, men det slutade med att han somnade i vår säng.

Snöstormen Sven har kommit till Gävle. Det har kommit ca 2 dm snö. Vi gick ut en snabbis mitt på dagen. Vi invigde Didriks pulka. Han tyckte att det var jätteroligt! Han skrattade nästan hela tiden. Vi var inte ute så länge eftersom det blåste så mycket.

Didrik sov bara en gång idag också och det var samma sak som igår. Han sov 40 min i sin säng sen vaknade han och var ledsen. Jag tog upp honom, satte mig i soffan och då somnade han om och sov 1 timme till.

Egentligen skulle både jag och Marcus varit på julfest ikväll, men vi ville inte ge oss ut på vägarna i det dåliga vädret. Didriks farbror och faster skulle ha varit barnvakt. Eftersom vi hade ganska mycket att göra inför resan så fick de bara barnvakt en liten stund ändå. Didrik var jätteledsen när han och Marcus kom dit, men så fort Marcus gick blev han glad. Det är skönt att utöka barnvaktsnätet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar