måndag 30 december 2013

Dagens Didrik 30/12

Haha, bara för att det var min morgon och Marcus natt så sov Didrik hela natten och vaknade 6:40. När Didrik vaknade var jag helt säker på att det var mitt i natten så jag väckte Marcus. Men det var ju min tur att gå upp.

Didrik åt 1½ portion gröt till frukost och en halv banan. Han tycker att det är jätteroligt att äta bananen hel. Det är som om att han känner sig stor då. Samma sak när han äter ett helt äpple. Men när han äter äpple gäller det att vara med, ibland sätter han i halsen.

På förmiddagen åkte vi till Hemlingby och promenerade, vi tog 6 km-spåret. Det var skönt. Didrik sov den första halvtimmen, sen satt han snällt i vagnen och tittade sig nyfiket omkring. Efter det gjorde vi den stora missen att åka till Systembolaget och till ICA Maxi. Det var hur mycket folk som helst. Men vi behövde handla så det var bara att bita i det sura äpplet.

På eftermiddagen när Didrik skulle sova var han så övertrött att han bara grät och skrek. Det spelade ingen roll vad jag gjorde, han ville inte sova. Till slut la jag mig med honom på vår säng och då lugnade han ner sig och somnade och det gjorde visst jag också :-)

Ikväll har våra kompisar Tomas och Sandra varit här på middag. Det var SÅ trevligt. Didrik var väldigt förtjust i dem, speciellt i Sandra. Hon har en bebis i magen och han var väldigt intresserad av magen. Didrik åt middag med oss. Sen lekte han lite på golvet och sen var det dags för välling och han somnade snällt i Marcus famn vid middagsbordet. Tänk att det kan vara så enkelt i bland.

Didrik var jättefint klädd ikväll med lilletuff kofta och lilletuff T-shirt. Tyvärr tog jag ingen bild på honom, men jag tror att han ska ha samma kläder imorgon när vi ska på fest. Och då ska det tas bilder :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar