tisdag 9 augusti 2016

Hong Kong

Det känns smått overkligt att om 1,5 vecka är jag i Hong Kong och väntar på att möta upp Marcus där.

I flera månader har det varit tal om att Marcus ska åka till Kina och jobba där. Precis innan semestern blev det klart att det blir av och under semestern blev de slutgiltiga datumen klara. Marcus åker till Kina idag och kommer jobba där i 1,5 vecka. Han ska till Shenzhen som ligger i södra Kina, inte alls långt från Hong Kong.

På torsdag nästa vecka flyger jag ner till Hong Kong. Jag åker direktflyg med SAS, landar kl 7:20 på fredag morgon lokal tid. Nån gång under eftermiddagen/kvällen kommer Marcus dit. Sen är vi där tillsammans i fyra nätter och flyger hem på tisdag morgon.

Vi ska bo på ett hotell som heter Butterfly on Victoria som ligger på Hong Kong ön, nära till shopping en stor park och till vattnet.

Jag längtar som bara den. Det ska bli så mysigt att åka på en vuxensemester. Barnen kommer vara hos mina fantastiska föräldrar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar