tisdag 16 augusti 2016

Dagens Didrik 16/8

Usch vilken skit dag det här har varit. Jag är slut som artist. Jag längtar så sjukt mycket efter Marcus nu. Även fast jag har massa hjälpa av mina föräldrar så är det inte riktigt samma sak som att dela vardagen med någon här hemma.

Dagen startade alldeles för tidigt idag igen. Didrik vaknade 05:42 och Love några minuter efteråt. En dålig start som satte prägel på hela dagen känns det som. Vi har varit alldeles för trötta alla tre.

Didrik har varit hemsk idag och mitt tålamod har varit noll. Jag är alldeles för trött och sliten för att vara en bra mamma. Didrik lyssnar inte ett ord på vad jag säger. Han gör tvärt emot allt jag säger. Jag antar och hoppas att det här är någon slags reaktion på att Marcus är borta. Han vet precis vad han ska göra för att få mig att bli tokig. Det har varit bråk och tjafs nästan hela dagen. Jag blir så ledsen när dagarna ser ut så här.

Och det värsta av allt var imorse när han skulle börja på Föris igen efter sommarlovet. Han började redan hemma och sa att han inte ville gå dit. Men på vägen dit gick allt bra, men när vi kom till grindarna och han insåg att han skulle börja på sin nya avdelning blev han helt förkrossad. Han grät och var helt otröstlig. Och det här var innan vi ens hade kommit in. Till slut fick jag honom att gå in i hallen och han grät och grät och grät. Han sa att han inte ville vara på föris och att han inte har några kompisar. Jag var så nära att vända om och gå hem med honom, men jag vet att det här bara är hans sätt att testa mig. Börjar jag ge Efter så kommer han vara hemma i 1 år. Och det är inte hållbart för någon av oss. Jag känner mig hemsk som mamma när jag tvingar dit honom men jag vet att så fort jag går så har han jätteroligt. När jag fick honom att gå in lite längre hallen så kom en flicka som har gått på hans avdelning förut hon hade en boll och de började leka tillsammans. Då lugnade han ner sig och blev glad. En av hans fröknar från förra avdelningen fick honom att gå in i ett av lekrummet. Där fanns det är hur mycket bilar och dinosaurier som helst. Didrik satte sig direkt på golvet och började leka. Det kom flera barn från hans gamla avdelning och de började leka tillsammans. Efter ett tag sa jag till Didrik att jag skulle gå hem. Då sa han hej då mamma. Jag hämtade honom klockan 11. Då lekte han för fullt i sandlådan och ville inte följa med hem. Jag frågade honom om han hade haft roligt han sa att det hade varit jätteroligt. Jag pratade även med fröknarna och dom sa att allt hade gått jättebra, han hade varit super glad hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar