tisdag 30 augusti 2016

Hans

Igår hade mina favorit killar namnsdag, alla tre heter Hans i mellannamn. Och så klart firades detta med paket.

Vi har ett tag funderat på att köpa en större cykel till Didrik. När han började på st barns avdelningen så har han sett att många har större cyklar och sagt att han också vill ha en större cykel. Vi har insett att han aldrig kommer lära sig att cykla på sin lilla cykel med däck som är tolv tum. Vi har funderat fram och tillbaka om vi skulle köpa en ny bild vi har en cykel eller lägga massa pengar på en ny dyr cykel eller köpa en begagnad märkes cykel. Jag hittade en Cresent cykel på blocket. I lördags kväll det var Marcus och tittade på den och köpte den för 400:-. 

Didrik är väldigt inne på skattkartor och ledtrådar. Han får det från nåt barnprogram han ser på. Hur som helst gjorde jag en skattkarta och ledtrådar som ledde fram till cykeln. Lyckan i Didriks ögon när han fick se cykeln kan jag leva på länge. Han blev så fantastiskt glad. Jag och han tog en provtur. Han var lite ovan och vi måste fixa till stödhjulen. Men han var så glad och stolt över sina nya cykel. 

Igår fick han magnetbokstäver i paket. Även de blev han väldigt glad över. Av mormor och morfar fick han skalkläderna. 

Love fick ett bolltorn av oss och kläder av mormor och morfar. Bolltornet blev en succé, både hos Love och Didrik. Och de leker väldigt bra tillsammans med det. 

Marcus fick en skärare som man skär lök och färska kryddor i. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar