lördag 20 augusti 2016

Hong Kong 3

När jag fixade iordning mig för att möta Marcus kändes det lite pirrigt och jag ville göra mig lite extra fin. Så här länge har vi bara varit ifrån varandra en gång förut, när jag var i USA för 8 år sen.

Jag mötte Marcus vid vår tunnelbanestation. Det var så roligt att ses igen. Vi gick till hotellet och fixade iordning oss. Sen tog promenerade vi till Wan Chin och åt på ett sushiställe som hade sushitrain. Det har vi inte gjort sen vi var i Australien för fyra år sen. Gud så gott det var. 

Efter maten åkte vi tunnelbana över till Kowloon. Därifrån såg vi på flera ljusshower. Riktigt häftigt! Sen tog vi båten Starferry över till Hong Kong ön. Många skyskrapor är belysta så skylinen är grym från havet. 

Jag höll mig vaken ända till strax efter 22. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar