torsdag 4 augusti 2016

Britax Go Big

Välkommen hem vagn nummer 11. Jag är kär! Jag tror att jag har hittat den perfekta vagnen!

Ända sedan vi bytte till den vanliga sittdeln på Emmaljunga har jag varit lite less på den. Den är sjukt tung och klumpig att lyfta i och ur bilen och varukorgen går knappt att komma åt. Jag har gått och irriterat mig mer och mer på detta och när vi ko  hem från Göteborg började jag kolla på andra vagnar. Jag funderade på Kronan City och provkörde den och gillade den. Men sen tog jag med mig Love och Marcus och testade lite mer och då insåg vi att den inte var något för oss.

Av en slump så satte jag Love i en Britax Go. Och herregud vilken skön vagn att köra. Vi tittade lite på den till Didrik när han var liten, men den har pyttesmå framhjul så då ratade vi den. Jag läste på lite om den och tyckte att det verkade som en vagn för oss, men den var inte perfekt. Små framhjul, visserligen finns det terränghjul att köpa, varken rakt sittläge eller fullt liggläge och hjul som det fastnar grus i. Såg sen att Britax skulle släppa en ny version av Go, Go Big, som verkligen verkade som den perfekta vagnen. Samma dag som jag såg det så såg jag att Babyexperten i Sthlm firade att de hade fått in Britax Go Big i lager med 20 % på hela sortimentet.

Jag packade in hela familjen i bilen och åkte till Lekia för att provköra. Jag blev så klart helt såld och även Marcus blev imponerad. Det krävs ganska mycket för att han ska bli imponerad av en barnvagn.

Jag tvekade lite inför att beställa, det var trots allt rätt mycket pengar även fast det var 20 % och jag har ju sagt att jag aldrig ska köpa en ny barnvagn från butik igen, men jag kunde verkligen inte hålla mig.

I tisdags kom vagnen och jag är helt förälskad i den. Jag tror på riktigt att det här är den perfekta vagnen. Fantastiskt gung, vanlig sittdel med fullt liggläge, superbra täckande sufflett med vädringslucka, smidig att fälla ihop och att hantera ihopfälld, relativt lätt, skumfyllda stora hjul (känns som lufthjul men man får inte punktering), nedfällbar båge, skönt handtag och stor varukorg som går jättelätt att komma åt hur man än har sittdelen. Det enda som är lite negativt är att den är rätt bred och jag är inte riktigt kompis med fällningen av ryggstödet ännu, men det är en vanesak.

Men det bästa av allt, Love älskar den också! Och så är den så fin. Färgen heter Ocean Navy och är blålila. Jag valde mellan den och en klarlila, men jag gjorde rätt val!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar