fredag 6 november 2015

Love 5 veckor

Det är inte lätt att vara lilla Love just nu. Usch han har så ont i magen. Jag upplever att det bara blir värre och värre. Igår var han missnöjd hela dagen och på kvällen var det panikskrik större delen och hela tiden mellan 21 och 23. Han hade så ont. Till slut brast det för mig och jag grät lika mycket som han. Marcus var helt slut efter att ha jobbat massor i veckan + sovit alldeles för lite. Tanken var att jag skulle ta kvällen och natten själv, men efter 1,5 timmes panikskrik var jag tvungen att väcka Marcus. Jag fick lite paus i 15 min, sen tog jag honom igen. Love vägrade somna så kl 23:30 satte jag honom i babyskyddet och åkte ut och åkte bil. Han somnade direkt. Sen sov han fram till 5:00, åt och somnade om. Jag väckte honom 8:45. Så inatt har åtminstone jag sovit massor. Marcus var tvungen att åka tidigt till jobbet, men han har nog också sovit mer än tidigare nätter i veckan. 

Tyvärr var magknipen kvar för Love idag. Han skrek konstant mellan 9 och 11. Sen sov han i nästan tre timmar. Efter det var han nöjd ett tag, men så kom magknipet tillbaka och det var mycket skrik. Det är inte bara att han skriker, han spänner sig och kryper ihop om vartannat, så det är svårt att hålla honom. Han somnade iallafall 18:15, men vaknade igen kl 19. Sen var det skrik en timme och sen somnade han för natten. 

Jag pratade med BVC igår och nu testar jag att äta mjölkfri kost för att se om Love är mjölkproteinintolerant. Om han är det ska vi märka skillnad om 4-5 dagar, alltså i början av nästa vecka. Hjälper inte det så blir det akupunktur. 

Det tar verkligen på krafterna att ha en bebis som aldrig är nöjd. Jag längtar så efter att han ska le mot mig. Just nu känns det som att det bara går ut på att ta sig igenom dagarna och nätterna, att överleva. Som tur är har vi ju våra föräldrar spm hjälper till. Vet inte hur jag skulle överleva utan mamma och pappa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar