tisdag 10 november 2015

Akupunktur mot kolik - behandling 1

Efter den hemska kvällen i förrgår bestämde jag och Marcus oss för att det var dags att prova akupunktur på Love. Jag skickade ett sms till den privata barnmorskan Eva Timerdal på förmiddagen igår. Kl 15:00 var vi på vårt första besök. 

Vi var där i en timme. Vi pratade om Love och vad som har hänt sen han föddes och hur han har mått. Eva förklarade hur akupunkturen går till. Hon berättade också vad som är specifikt för kolikbebisar och om den forskning som finns. Vi pratade även om hur jag mår och hanterar det hela samt hur det här för Didrik. 

Allt som hon berättade stämmer in på Love. Det var väldigt skönt att prata med henne. 

Till sist så var det dags för själva akupunkturen. Hon satte en nål i taget på varje hand, mellan tummen och pekfingret. Den satt i i ca 10 sekunder. Hon vred på den tre gånger. Love sov snällt vidare i babyskyddet under behandlingen. Jag fick också prova. Det sved lite, men gjorde inte ont. 

Tyvärr har jag inte märkt någon skillnad på Love det första dygnet efter behandlingen. 

Vi har två tider till inbokade. Som mest gör man sju behandlingar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar