onsdag 25 november 2015

Dagens Didrik 26/11

Igår mådde Didrik mycket bättre. Hostan har lugnat ned sig lite och snoret var nästan borta. Han fick gå till föris både igår och idag. Han behöver vara på föris och sa själv att han ville gå dit.

Dock tycker jag att han verkar vara lite ensam. Personalen har sagt att han ibland går iväg och vill leka själv. Jag tänkte inte så mycket på det då, men sen senaste tiden har han varit ensam rätt ofta när jag har hämtat honom. Det gör lite ont i mammahjärtat. Men det verkar vara självvalt. Därför blir jag extra glad de gånger jag hämtar honom och han leker med något speciellt barn. 

Didrik har det lite jobbigt just nu. Det är nu reaktionen på Loves ankomst har kommit. Han har börjat slå Love och blivit extremt mammig. 

Idag ville familjen Rogsberg ta med honom till leklandet. Vi träffades på Didriks föris. Han ville jättegärna åka till leklandet, men när han förstod att inte jag skulle med blev han jätteledsen och började gråta. Vi försökte locka honom med det mesta, men det gick inte. Till slut ville han inte ens dit även om jag följde med. Det slutade med fika och lek hemma hos oss istället. Det var supertrevligt! 

Jag tror att Didrik nu har förstått att Love är här för att stanna och det är nog lite jobbigt för Didrik även fast han tycker väldigt mycket om sin lillebror och för det mesta är väldigt gullig med honom. 

Jag frågade Didrik här om dagen om han tyckte att det var jobbigt med Love och då sa han ja. Jag frågade om det inte blev som han hade tänkt sig och då sa han också ja. 

Ikväll har vi varit på ett kundevent på Coop. De hade ponnys där så Didrik hat ridit. Det tycker han är jätteroligt. Och sen ville han sova hos mormor. Det trodde jag inte med tanke på hur mammig han har varit den senaste tiden. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar