fredag 13 november 2015

BVC-besök 4

Igår var vi på BVC igen. Den här gången gallskrek Love under hela besöket.
Vi pratade först om hans skrikande. Eftersom den mjölkfria kosten nu inte har gett något efter åtta dagar och i och med att Love inte har några andra symptom så är vår BVC-sköterska ganska säker på att det inte är mjölkproteinintolerans, utan att det är kolik. Och det är ju jag också.

Tyvärr så växer inte Love som han ska. Som att det inte är nog med koliken, nu har vi det problemet också. Antagligen så beror det på koliken, han gör av med så mycket energi när han skriker så mycket och sover så lite. Han behöver helt enkelt äta mer. BVC-sköterskans råd var att amma honom en gång i timmen fram tills på tisdag nästa vecka, då vi har bokat in en extra besök. Jag kände hur min värld ännu mer rasade samman och började gråta. Hur skulle det vara praktiskt genomförbart när jag har Didrik också. Vår BVC-sköterska är jättebra och sa att det så klart bara var råd och att jag gör det som känns bäst för mig och Love.

När jag var hos Eva på akupunktur frågade jag henne om råd. Och hon tyckte att det lät helt galet att amma en gång i timmen. Hon trodde inte att Love eller jag skulle orka med det. Hennes råd var istället att amma ca varannan timme och efter varje amning ge honom lite extra mat, endera på sked eller i nappflaska. Det tycker jag kändes som ett mycket bättre råd. Så det har jag gjort några gånger nu. Men det bästa "rådet" kom Marcus med; att börja amma på båda brösten varje gång, då borde han ju få i sig mycket mer mat än tidigare. Så nu kör jag på att amma båda brösten ungefär varannan timme, eller oftare om Love vill.

Vikt: 3570 gr
Längd: 51,5 cm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar