måndag 10 augusti 2015

Vecka 29

Då har första jobbveckan efter semestern gått. Det märks att det är lite mer uttröttande att jobba än att ha semester. Mest beror det nog på att man måste gå upp tidigt på morgonen och inte kommer i säng i tid på kvällen. För det har varit en lugn och skön start på jobbet. Dock har jag haft lite mer sammandragningar än tidigare, men det är nog inte så konstigt. Dels är det ju mer stressigt att jobba och hämta och lämna på föris än att ha semester och dels så har det ju gått 29 veckor av graviditeten och livmodern ska ju träna på att dra ihop sig. Ska till barnmorskan om en vecka, så ska ta upp det med henne då.

 

Annars så är jag lite rädd att tröttheten börjar komma smygandes igen, känns inge roligt alls. Har även försökt komma igång med träningen igen. Det går lite trögt. Motivationen är inte på topp, men efter att ha ställt mig  på vågen häromdagen så fick jag mig en tankeställare. Usch och fy, så den här veckan har jag kört två träningspass utifrån gravidträningskursen jag gick, cyklat fram och tillbaka till jobbet, 10 km/dag, och promenerat två dagar. Måste verkligen röra på mig mer, för jag tycker inte att jag äter speciellt mycket eller speciellt onyttigt. Och så länge jag inte har ont någonstans så finns det faktiskt ingen ursäkt för att inte röra på sig. Får hoppas att det är semesterkilon som har satt sig och att inte viktökningen ska fortsätta i det här tempot resterande 11 veckor.


Vikt: 64 kg

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar