fredag 7 augusti 2015

Dagens Didrik 7/8

Då har första veckan på jobbet och föris passerat. Det har gått riktigt snabbt.

Jag vet inte om jag är så nöjd med att Didrik fick gå när det var sammanslagning mellan avdelningarna på föris. Det kändes som att ingen riktigt hade koll hur han hade haft det under dagen, förutom de dagarna som hans ordinarie fröken var där. Men Didrik verkar inte ha lidit av det. Det har gått bättre och bättre med att vara blöjfri. Idag hade det inte hänt någon olycka alls. Och igår kväll sa han till när han var bajsnödig och bajsade på toaletten.

De två senaste dagarna har sommarvärmen varit här igen, och det verkar som att den är här för att stanna, åtminstone några dagar. Som vi har längtat. Både jag och Marcys har slutat i bra tid båda dagarna, så vi har kunnat njuta av solen och värmen. Vi har badat i poolen båda dagarna.

Igår kväll ville inte Didrik sova. Han försökte med det ena och det andra för att få vara vaken. Sista gången han kom upp sa han Mamma jag är arg på dig, jag vill inte sova nu. Sötnosen! Vi pratade lite om det och han var ju inte alls arg på mig.

Efter en vecka på föris så har talet utvecklats ännu mer. Idag när vi kom hem så pekade han på min cykelsadel och sa Där satt jag. Och jag sa att Nej, det gjorde du ju inte där satt ju jag. Då sa Didrik Förra gången när mormor var här, satt jag där, med helt perfekt uttal. Kan inte låta bli att vara väldigt stolt över honom.

Nu sover han sen 20:30. Jag och Marcus ska lägga oss i soffan och kolla på ett avsnitt av nån serie. Sen är det dags att sova, åtminstone för min del. Känner mig lite trött efter att ha jobbat hela veckan.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar