tisdag 4 augusti 2015

Dagens Didrik 2/8

Sista helgen innan verkligheten kommer ifatt oss har varit väldigt bra. I lördags var det fint väder. På eftermiddagen åkte jag och Didrik ner på stan och mötte upp mormor. Didrik åkte lite karuseller och drack en Slush och åt en glass. Sen stannade han kvar hos mormor och morfar. Jag, Marcus och Isabells mamma var ner på stan på en uteservering på kvällen och sen gick vi och tittade när Didriks kusins band, Nash, spelade. Spelningen var riktigt bra, det blev inte så jättesent, men det var väldigt skönt att sova ut idag.

Imorse cyklade jag ner på stan och var på bakluckeloppisen en snabbis. Köpte två Chuggington-pussel till Didrik för 20:-. När jag kom hem till mamma var Didrik på jättebra humör. Efter ett tag gick han ut på balkongen. När jag och mamma kom ut så står han och kissar ner på gatan och säger Mamma, jag fångde snoppen och kissar alldeles själv. Vi höll på att dö av skratt. Världens goaste kille.

Kl 10:45 cyklade vi iväg till Jonathans 4-års kalas med pirattema. Didrik var lite utklädd. Han hade sovit lite på natten och var inte riktigt på kalashumör, men efter att ha ätit lite korv blev det bättre. Vi var där i 2,5 timme, sen kom Marcus och hämtade oss.

På eftermiddagen idag har vi hunnit fixa massor i köket. Didrik har lekt riktigt bra på egen hand, och tittat på nya favoritfilmen, Chuggington.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar